Valokki Design. Säästä aikaa ja ole huoleton.

Blogi

Yritykselle uusi nimi ja ilme

Oulun Matkapuhelin Oy tilasi meidät ja Stoorilan toteuttamaan yrityksen sukupolvenvaihdossa ajankohtaiseksi tullutta markkinoinnin uudistusta. Uusi yrittäjä Antti Autio halusi säilyttää osan vanhasta, mutta toiveena oli uudistaa nimi ja visuaalinen ilme. Projekti alkoi workshopilla, jossa kävimme läpi Oulun Matkapuhelimen nykytilan, kilpailijat, markkina-alueen, tavoitteet ja halutut mielikuvat. Samalla työstimme palvelupaketteja ja pohdimme mitkä on asiakkaan saamat hyödyt palvelun ostamisesta.

Workshopin veti Stoorilan Tanja Alamikkelä ja sen lopputuloksena saatiin kiteytettyä mitä Oulun Matkapuhelin on ja miten yrityksen tulee viestiä. Tanja kiteytti pääviestit ja selkeytti mihin ollaan menossa. Tämän pohjalta yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelu oli huomattavasti paljon helpompaa ja tässä auttoi myös sisällön määritys ennen visuaalisen suunnittelun aloittamista verkkosivuja varten.

Valokki ja Stoorila työsti yritykselle uuden markkinointinimen. Nimivaihtoehtoja oli paljon, mutta Tekantti päätyi yrittäjän suosikiksi ja siten ilme rakennettiin Tekantin ympärille. 

Mitä teimme:

1. Workshop - pääviestit ja kiteytys, tavoitteet
2. Yrityksen nimen suunnittelu
3. Logon visuaalinen suunnittelu
4. Verkkosivuston visuaalinen suunnittelu, kuvavalinnat ja tekninen koordinointi. Lisäksi syötimme sisällön sivustolle.
5. Henkilövalokuvien ottaminen
6. Sisällön kirjoittaminen, pääviestien suunnittelu
7. Käyntikorttien visuaalinen suunnittelu
8. Uutiskirjeen visuaalinen suunnittelu
9. Palveluiden paketointi. Palvelut kuvattiin ja niille piirrettiin omat kuvakkeet ja selkeytettiin niiden sisältö.

Lisäksi annoimme hyviä ideoita markkinoinnin toteuttamiseksi jatkossa ja ohjeistimme yrityksen päivittämään sivustoa ja koulutimme Tekantin assistentin sivuston päivittämiseen ja erilaisten sosiaalisten medioiden hyödyntämiseen.

Kiitos hyvästä projektista Tekantti, Stoorila sekä sivuston tekniikasta vastannut Inertica

Mitä saatiin aikaan? Palvelut ovat nyt kohderyhmälle selkeämpiä kuin aiemmat ja yrityksen ilme on moderni. Yrittäjä kokee yrityksen ilmeen sopivan nyt paremmin siihen tahtotilaan, joka yrittäjällä itsellään on yrityksen tulevaisuudesta. 

Tässä hyvä esimerkki siitä, miten voidaan pienten toimijoiden kesken luoda näyttävän näköinen ilme ja onnistua uudistamaan yrityksen markkinointiviestintä. Aina siihen ei tarvita suurta mainostoimistoa, tarvitaan vain hyvät ideat ja ketterät toteuttajat.