Ulkoistamisen ihanuus

Mikä on suurin ero työntekijän palkkaamisen ja ostopalvelun välillä? Miten yritys hyötyy siitä, että ostaakin assistentin, markkinoinnin ammattilaisen tai vaikkapa IT-alan asiantuntijan tilapäiseen tarpeeseen eikä palkkaa työntekijää?


Työntekijät ovat varmasti asiantuntijoina yhtä päteviä kuin ulkoistetut assistentit. Suurin ero on asenteessa, jolla palvellaan. Työntekijä on työsuhteessa työnantajaan. Tilanne on silloin erilainen. Työntekijä vaatii työnantajaltaan asioita: palkkaa, etuja, lomia, ymmärrystä, arvostusta. Ulkoistettu asiantuntija ei vaadi muuta kuin aikatauluja, toimeksiantoja. Ostopalvelua tarjoava antaa, palveluasenteella.

Ulkoistetun assistentin hyödyt:

  • riskitön

  • vaatimaton

  • halu näyttää ja pärjätä, joka päivä, koska elanto on riippuvainen siitä kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat

  • halu antaa joka päivä parempaa palvelua

  • joustavuus, tekee töitä silloin kun tarvitaan lisäkäsiä

  • kiitollisuus, asiakassuhteessa oleva assistentti haluaa osoittaa kiitollisuutta asiakkuudesta ja osoittaa sen tekemällä työnsä huipusti mutta lisäksi muistaa asiakkaitaan jatkuvasti esimerkiksi lahjoilla. Kuinka usein työntekijät antavat lahjoja työnantajalle siksi, että ovat kiitollisia työsuhteestaan? Toivon, että niinkin tapahtuu.

  • ei lomarahoja tai muita sivukuluja

  • jatkuva kehittymisen halu

  • viestittää ja raportoi mitä on tehty, sillä työn tulokset ovat ne joista asiakkaat maksavat

  • määräaikainen, sopimuksen voi irtisanoa milloin vain ilman työnantajan velvollisuuksia

Tässä vain muutama esimerkki. Työntekijöissä on myös varmasti ihan samanlaisella palveluasenteella varustettuja tyyppejä, niistä kannattaakin pitää kiinni! Jos on tarve osa-aikaiselle tai määräaikaiselle assarille, niin meiltä tämäntyyppisiä löytyy!

image-asset-7.jpeg


Edellinen
Edellinen

Kiire vie mennessään

Seuraava
Seuraava

Kun sovittu ei pidä