Squarespace ja nettisivustojen trendejä

Edelleen squarespace.com on joustava ja nopea tapa luoda pienelle tai aloittavalle yritykselle nettisivut. Verrattuna laajempaan projektiin, jossa koodataan sivustot ja luodaan toiminnallisuuksia, squarespacella pääsee edullisemmin ja nopeammin alkuun yrityksen markkinoinnissa.

Squarespace.com ei sovellu kaikille. Se ei mahdollista laajaa visuaalista räätälöintiä tai runsaita toiminnallisuuksia, mutta sillä saadaan kuitenkin luotua yritysilmeen mukaiset nettisivut ja valokuvilla, väreillä ja fonteilla saadaan brändiä tukevat modernit nettisivustot aikaiseksi.

Squarespace.com voi olla sinulle oikea ratkaisu jos haluat luoda nettisivut nopeasti, edullisemmin, modernisti ja joustavasti.

Mitä kannattaa tällä hetkellä ottaa huomioon sivuston suunnittelussa ja mitä trendejä tällä hetkellä on?

Suuret ja näyttävät fontit tekevät paluutaan nettisivustoille ja niillä luodaan vahvoja visuaalisia elementtejä nettisivuston ilmeeseen.

Vaikka runsaat sisällöt ovat pitkään auttaneet hakukonenäkyvyydessä ja onkin luotu sisältöä google-näkyvyys edellä, tulee yksisivuiset nettisivut olemaan myös tulevaisuutta. Helppo tapa saada asiakas ottamaan yhteyttä on luoda yksi houkutteleva sivu, jossa on tiiviisti kerrottu olennaiset asiat yrityksen tuotteista tai palveluista. Tämä toimii erityisen hyvin juurikin markkinoinnin alkuvaiheessa kun halutaan kontakteja ja ei haluta laajoja nettisivuja.

Sanomattakin on selvää, että responsiivisuus on tätä päivää ja yhä enemmän ja enemmän nettisivustot muistuttavatkin appeja.

Mitä tulisi tehdä olemassa olevaan sivustoon?

Jotta sivustosi pysyy trendikkäänä ja ajan hermoilla, on syytä hieman tarkkailla sen ilmettä ja rakennetta säännöllisin väliajoin. Tarkista omalta sivultasi ainakin seuraavat asiat:

1. Onko etusivulla selkeä ja yksi ainoa Call to Action, eli asia jota haluat asiakkaan tekevän kun hän vierailee sivustollasi?

2. Ovatko kuvat yritysilmeesi mukaiset ja laadukkaat, mutta riittävän pienet ettei sivuston koko kasva?

3. Onko otsikot selkeät ja vastaavatko otsikon sanat niitä hakusanoja, joilla haluat yrityksesi löytyvän netistä?

4. Onko google analytics käytössä? Huomoithan, että google on tekemässä merkittävää muutosta analyticsiin ja ota jo tänä vuonna käyttöösi uusi Google Analytics 4, jotta seuranta ja kävijämäärät säilyvät sivustollasi ja sinulle kertyy vertailukelpoista dataa kun vanha Google Universal Analytics poistuu kokonaan käytöstä

Jos sinulla on tarvetta uudistaa sivustoasi, voit olla yhteydessä minuun niin katsotaan mitä sivustollesi voisi tehdä tai voidaanko vaikka rakentaa kokonaan uusi sivusto.



Heidi Haapa-aho

"Kun on uskallusta ja ahkeruutta niin vain taivas on rajana." Valokki Design on yhden naisen toimisto ja yrittäjänä on Heidi Haapa-aho. Työkokemusta on kertynyt yli kymmeneltä vuodelta usealta eri toimialalta ja yrittäjä-kokemusta on yli 10 vuodelta.”

http://www.valokkidesign.fi
Edellinen
Edellinen

Markkinointia ja menoja?

Seuraava
Seuraava

Canva - Kuinka hyödynnän Canvan ilmaisversiota?